sådan mor sådan dotter.


Huvudvärken gick över och efter middagen satt jag med mamma vid datorn. Hjälpte henne att fixa musik till sin nya mobil. Då jag ska gå upp för trappen upp till vardagsrummet stöter jag på Hubert i trappan (för er som inte vet det, så är hubert våra husdjur). Jag, som hatar spindlar minst lika mycket som mor min, vänder genast om och kollar på mami.

Jag - maaaaamma!!!
Hon - mm
Jag - mamma ! ÅH FY FAAN VA ÄCKLIG!!
Hon - *vänder sig om och säger lugnt på gotländska; ja de va den de! *
Jag - *
hoppar runt på golvet; åh fy fan va äckligt, åh fy fan va äckligt ÅH FY FAN VA ÄCKLIGT!!*
Hon -  Ja, jag vet.
Jag - Meeen ta bort den då för i helvete!!! *kan inte stå still*
Hon - *kollar på den för första gången* ja den va stor du!*
Jag -  *livrädd* TA BORT DEEEN
Hon - Nej jag tar inte i den, vi får vänta tills Janne (hennes kille) kommer..
Jag -  DDEN KRYPER MOT MITT RUM NU !! *tårar i ögonen* (e de nåt jag e rädd för, så e de spindlar!)
Hon -  Jag tar inte i den.
Jag - ÅÅÅHHH man ser ju benen! så stor e den!!
Hon -  *blir också rädd* Jaa, den va stor!
Jag - Jag hämtar dammsugaren.
[jag kommer tillbaka]
Jag -  är den kvar???
Hon - yes.
Jag -  jag kan inte dammsuga upp den, de e ju taskigt!!
Hon -  Jag kan dammsuga upp den om du kopplar in dammsugaren.
-efter ett tag finns spindeln i dammsugaren-
Jag påpekar detta, att den nu är i dammsugaren, varpå hon ska skoja och rikta dammsugaren mot mig. Jag blir så rädd så jag hoppar till och ger mig ifrån mig ett skriv som väcker grannarna (?) och jag landar på ett rör, då blir jag såklart ännu räddare och skriker ännu mer. Mamma skrattar. Jag skrattar. Jag ligger på golvet i mitt rum och skrattar. Nu har vi låst in dammsugaren i vardagsrummet nere. Om ifallatt kanske förhoppningsvis inte, så kryper spindeln ut från dammsugaren, där han hör hemma. Stackars hubert, vart med om mycket idag.

Inte nog med detta, straxt därefter ska jag koppla ut min mobil som vart på laddning, då får jag en stöt. Inte så skönt.

Nu när jag ändå babblar så mycket om min mamma, så kan jag berätta en grej,om hur pinsam hon är. Vi åkte MC häromdagen och det blev en paus vid McDonalds. Jag står en bit bakom henne och håller i matkassar och hjälmar, när hon klampar fram bakom två killar som står i kön. Hon ställer sig bakom dom och utbrister: Big Mc Junior !?
Killarna, som inte sett mig eftersom jag stog en bit bakom, tror självklart att hon försöker få kontakt med dom och båda dom vänder sig om och kollar på henne. Men det ser inte hon att dom gör, eftersom att i samma sekund så vänter hon sig om mot mig. Hon trodde då att jag skulle stå preciiis bakom henne men icke. Några meter bort ser både hon och killarna en Therese. Illröd i ansiktet.


That's me & my mum ! :D <3

Kommentarer
Postat av: sofie

fett cool mamadu har tess ! <3

2008-05-28 @ 22:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0