Dagis


De kommer inga bilderpå den där söta hunden och katten. så ni vet.

Idag på dagis.
En pojke och en flicka klättrar upp för en klätterställning.
Pojken klättrar först och flickan tätt därefter.

Flickan - Jag ser dina kalsonger! Haha
Pojken - Jaa, vet du varför?? *ler och tittar ner mot flickan*
Flickan - Tihihi.
Pojken - För att min fajmoj kommer och hämtar mig idag!
Flickan - Haha.
Pojken - Nej inte min fajmor. Min gammelfajfaj.
Flickan - Heter han så den token!?

Självklart låter det roligare när dom sa de än jag jag skrev. Haha.

Fröken vs. Barnet som aldrig lyssnar.
Barnet lyssnar inte som vanligt.
Fröken -
vad är det här? *pekar på flickans öra*
Barnet - Öja.
Fröken - Ja, och vad har man dom till?
Barnet - Man tänker me dom.
Ett annat barn som lyssnat - Nej man lyssnar med dom!!
Fröken - Ja det var rätt.
Barnet säger kaxigt mot det andra barnet som hade rätt - Men jag lyssnar inte så mycket, jag tänker mest!!

Haha, rätt.

Lilla F sitter och ritar musiknoter och jag sitter bredvid.

Jag - oj vilken fin musik du ritar! (menar det verkligen)
F - Ja, det är jag och L som skriver musik. (både F och L är tjejer)
Jag - Jaha vad duktiga ni är.
F -  Jaaaa
Jag - Hur låter eran musik då?
F - Det är olika. Vilken vill du höra? *vill att jag ska peka på en av noterna som hon ritat*
Jag - Den. *pekar på den första*
F - (börjar sjunga på en låt från melodifestivalen).
Jag - Nämen vilken bra musik. Den där då? *pekar nu på den största noten*
F - (skrattar). Det där är inte musik! Det betyder: Höll för öronen om vi sjunger för högt!

Så jävla söt!! :)   btw så är F och L två av mina favoriter :D fast man inte får ha de xD


Kommentarer
Postat av: sartjkoivtmö äqop

Men vadå jag är kanske lite seg men varför har man kalsonger för att ens gammelfarfar ska komma?

Jaa barn är för underbara. När de inte är jobbiga.

2008-05-12 @ 22:42:07
URL: http://ihuvudetpalisa.blogg.se
Postat av: Mmm

haha det är det som är grejejn. helt osammanhängande saker!! xD Japp, underbara var ordet :)

2008-05-12 @ 23:03:42
URL: http://thessanse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback